Язовир и връх Белмекен - лесен и приятен летен маршрут

В един много горещ летен ден търсех къде да се спася. Исках да отида хем на планина, но и някъде, където има вода. Белмекен се оказа с един удар два заека, имайки предвид, че язовирът е голям, гледките са живописни, а върхът е лесен за изкачване. Как протече изкачването и как завършихме деня разказвам в следващите редове.

Табелата, откъдето тръгва пътят към върха
Първата част от изкачването
Язовирът оставаше зад нас
Пристигнахме, оставихме колата на паркинга и тръгнахме по означената с маркировка пътека нагоре. Първата част от нея беше малко по-стръмна, но трудното бе не повече от 20тина минути. Зад нас оставаше язовирът, който беше невероятно живописен и постоянно ни караше да спираме за снимки.

Последва борова горичка. След нея излязохме на площадка, която беше приятна и лесна за ходене. В по-усойните участъци все още имаше сняг. В един момент стигнахме до място, на което имахме две възможности: да хванем или наляво, или надясно. Тъй като не знаехме къде се намира самият връх, а и нямаше маркировка, се доверихме на инстинкта си и поехме наляво. По пътя нагоре срещнахме една жена, която ни каза, че сме в правилна посока.

На места все оща имаше сняг
Площадката, която беше лесна за ходене

Изкачването в края беше малко по-трудоемко, но го взехме сравнително бързо. Най-отгоре ни очакваше спокойствие и красива панорамна гледка. Нямаше навалица от хора и върхът си беше само за нас.

На върха
Връх Белмекен
Рила
Връх Белмекен е висок 2626 м и се намира в Ибърския дял на Рила планина. Язовирът под него се намира на височина 1923 м. До него се стига за около 2 часа от София по магистралата, като на отбивката за Костенец трябва да се завие. Водите на язовира са бистри, а по бреговете му имаше множество рибари.

След изкачването направихме почивката си тук
Обратно надолу се разкри тази гледка

Слизането надолу беше лесно и придружено с постоянна красива гледка към язовира. По пътя си дори подминахме стадо овце. Цялото изкачване до и слизане от върха ни отне около 4 часа спокойно ходене. Така не само избягахме от жегата, но и се възнаградихме с красиви гледки и още един, макар и не толкова предизвикателен, покорен връх.

След разходката бяхме прегладнели и искахме да хапнем някъде. За добро или лошо, около язовира няма заведения, затова на помощ дойдоха препоръки в интернет, които ни отведоха в механа Момин проход на ул. Христо Ботев малко след град Костенец. Тук хапнахме прясна пъстърва и се възнаградихме с по една студена бира. За шофьорите се предлага лимонада с вкуса от едно време.

Механа Момин проход
Белмекен е чудесна идея за разходка близо до София, съчетаваща планина с водоем в близост. Качвайки се на високо, язовирът остава под теб, но гледките към него те следват почти през цялото време. В списъка ми от летни маршрути този преход е един от най-приятните и зареждащи.

Коментари

1. Анонимен29/8/17

Здравей, Сани! Радвам се, че ви е харесала разходката. На мен яз. Белмекен ми е любимо място и нещо там винаги ме привлича и ме кара да се връщам често. Препоръчвам ви, следващия път като сте в района на Костенец, да посетите комплекс "Езерото". Там пъстървата е още по-вкусна, т.к. имате възможност сами да я уловите и след това да ви я приготвят в ресторанта. :) Поздрави от Костенец с пожелания да бъдеш все така вдъхновена и търсеща приключения. :)

Отговори
    1. Здравей, благодаря ти за топлите думи! Веднага си записвам това местенце за следващия път, в който пътувам до Костенец, звучи супер. Поздрави и хубав ден! :)

Изтриване
  2. Hi Sany! I'm amazed on this place, it looks truly magical and so, so beautiful, I'm sure that it's even more beautiful in real. What's more, like always you captured the moment perfectly - your photos are masterpieces, especially I love the one with sheeps.
    Take care, dear Sany! :)

3. Zdravei Sany!

This is the most beautiful country in the world. These photos and travels of yours prove it. Every time I see your posts I feel so happy to see this incredible nature.
    I hope you had an amazing summer and continue these great travels in the autumn as well.

❤ Radi

www.fashionradi.com

1. Здравей, Ради! I agree, and I can imagine how much you miss your homeland <3

4. Анонимен17/9/17

The mountain has its charm. Good destination for the future.Bravo.

ОтговорИзтриване
  5. Язовир Калин е на 2300+ :D Белмекен не е най-високият на Балканския полуостров

Отговори
    1. Благодаря за уточнението, поправено е. :)

Изтриване
  6. Белмекен, е най-високия язовир на Балканския полуостров с насипна язовирна стена.
    Чудесна разходка, ще я пробвам още тази седмица. :)

Отговори
    1. Благодаря за коментара, Йонко! Надявам се да случите на хубаво време, за да се порадвате максимално на красивите гледки!

Изтриване
  7. Спомням си как като бях 8-9 годишен нашите решиха да ме заведат на вр. Белмекен. То не стига, че и те не бяха ходили, ами с нас имаше цяла сюрия лели, чичовци, братовчеди, дечурулига, абе цирк отвсякъде. В крайна сметка не стигнахме до върха, понеже се засякохме с по-опитни туристи, които като ни видяха какви сме шматки, набързо ни преориентираха към Зъбчето, уж че било по-близо. В интерес на истината години по-късно се качих на Белмекен, но и до ден днешен не съм се изкачвал през лятото, тъй като все зимата се озовавам горе. Та мисълта ми беше, че твоите снимки ми направиха впечатление, понеже околността все я виждам затрупана с метри сняг.

Отговори
    1. Здравей, Костадин. Благодаря ти, че сподели тази забавна история :) Аз пък през зимата не съм била в района, но не крия, че го обмислям. Надявам се идната зима да стигна и до там :)

Изтриване
  8. Със затаен дъх прочетох тази публикация и трябва да си призная, че се радвам, че посещавам толкова интересен блог! Успех в развитието му!